ANODA III – Noc

W nocy z 11 na 12 grudnia 2021 r. wzięliśmy udział w grze terenowej ANODA III Noc zorganizowanej przez Stowarzyszenie MIWO.
Gra rozpoczynała się o godzinie 20.00 i trwała do 7.00. W grze brało udział 9 wrogo nastawionych wobec siebie patroli zadaniowych. Plan działań polegał na zaliczeniu 10 punktów w terenie i wykonanie określonych zadań. W trakcie całej gry zespół musiał przenosić „przyrząd pomiarowy” o masie ok. 14 kg.

Teren gry był patrolowany przez wrogie siły, których zadaniem było wykrycie i wyeliminowanie patroli zadaniowych. Wystawiono 6 pojazdów (w tym 3 uzbrojone i opancerzone) oraz jeden element pieszy.

Dotarliśmy na miejsce ok. godz. 18.00 w składzie (alfabetycznie): Berani, Jagiel, Mosiek, Pisak, Wojtyła. Ze względu na chorobę w milsimie nie wzięli udział wcześniej zapowiadani basshead i Dragon. Basshead wspierał nas przez całą noc, prowadząc wsparcie z TOC, zlokalizowanego w Bazie SFSG w Poznaniu.

O godzinie 20.00 odebraliśmy pierwsze rozkazy oraz koordynaty pierwszego punktu. Wyruszyliśmy natychmiast. Pogoda była prawdziwie zimowa. Las i pola pokryte śniegiem, na zewnątrz panowała temperatura ok. -7 stopni C.

W trakcie marszu do naszego pierwszego punktu udało nam się kilka razy uniknąć kontaktu z wrogimi pojazdami oraz patrolami pieszymi. Aby bezpiecznie dostać się do punktu, musieliśmy nadłożyć trochę drogi. Ostatecznie dotarliśmy po 1,5 h. Niestety nie znaleźliśmy tam żadnych dalszych informacji. Na radiu słyszeliśmy, że inny zespół wcześniej również nie odnalazł żadnych wytycznych. Inne ekipy zdecydowały się go opuścić. My niestety musieliśmy znaleźć koordynaty na dalsze punkty.

Przez ok. 40 minut przeszukiwaliśmy teren. Bezskutecznie. W pewnym momencie doszło do kontaktu. Wdaliśmy się w strzelaninę z innym patrolem, który również prowadził poszukiwania. W rezultacie potyczki, trzech operatorów SFSG zostało postrzelonych i wziętych do niewoli. Po udzieleniu pomocy lekarskiej wróg wypuścił jeńców zabierając im resztki amunicji.
Po połączeniu zespołu w całość nawiązaliśmy kontakt z dowództwem i otrzymaliśmy sms-em kolejne koordynaty. Nasz pierwszy punkt został anulowany i usunięty z dalszej rozgrywki.

Od tego momentu szliśmy jak po sznurku od punktu do punktu wykonując szereg zadań. Teren był ciekawy, lasy, pola, żywopłoty. Wszystko w zimowym i mocno wietrznym klimacie.

Ok. godz. 4.00 pojawiła się wilgotna mgła, która w połączeniu z niską temperaturą powodowała zamarzanie replik. Warstwa lodu na naszym sprzęcie powodowała trudności z wymianą magazynków, przełączaniem selektora ognia itp.

Ok. godz. 5.00 wyruszyliśmy na nasz ostatni punkt po północnej stronie terenu gry. Przedzierając się przez pola kilkukrotnie musieliśmy biegiem pokonywać kilkuset metrowe odległości, by ukrywać się w rzadkich lasach lub wąskich żywopłotach przed krążącymi coraz częściej wokół nas pojazdami. Przejeżdżały naprawdę blisko naszych kryjówek.

Ok. godz. 6.30 wydawało się, że konwój trzech pojazdów, który nas ścigał od kilkudziesięciu minut, ostatecznie nas okrąży. Byliśmy przygotowani do likwidacji pojazdów i do walki. Udało się nam jednak wywieźć wroga w pole. Postanowiliśmy jednak pozostawić niezdobytym nasz ostatni punkt. Wycofaliśmy się na wcześniej wyznaczony punkt EXFIL i o 7.00 zakończyliśmy symulację.

Dziękujemy organizatorom za zorganizowanie świetnej imprezy. Pogoda i teren bardzo nam się podobała. Uważamy ANODĘ NOC za jedną z trudniejszych gier terenowych. Tym razem udało się nam wykonać kilka zadań i przetrwać do końca gry.

Wróciliśmy do Poznania w świetnych humorach, planując dalsze treningi i udział w milsimach w nowym roku.

Autor relacji: Berani

Podsumowanie organizatora z fb:

W nocy z 11 na 12 grudnia Sekcja PRO zorganizowała grę terenową ANODA III NOC. W grze brało udział 9 patroli zadaniowych, które miały za zadanie zaliczyć 10 punktów zadaniowych. Jako dodatkowe utrudnienie realizacji zadań należy wymienić:
transport przyrządu pomiarowego o masie ok 14 kg.
wszystkie patrole zadaniowe były nastawione do siebie wrogo.
Teren gry był patrolowany przez siły, których zadaniem było wykrycie i wyeliminowanie patroli zadaniowych. Aby wykonać to zadanie wystawiono 6 pojazdów (w tym 3 uzbrojone i opancerzone) oraz jeden element pieszy. Za koordynację działań sił pościgowych odpowiadało niezależne SD.
Gra od samego początku odznaczyła się dużą dynamiką wynikającą z wykrycia patroli zadaniowych i wynikających z tego kontaktów ogniowych. Do końca gry przetrwały 4 patrole zadaniowe, tylko jeden patrol zaliczył wszystkie punkty zadaniowe. Jednak nie wykonał wszystkich zadań.
Gra trwała 11 godzin. Należy wspomnieć, że dopisała pogoda poprzez niewielki mróz, brak wiatru, lekką pokrywę śnieżną oraz mgłę.
W grze brały udział następujące ekipy: Kraken Group, PUSTAK, MSW i DEAD LINE, 6-TH, SFSG, ŻELAZNY, Blackops Group Poland @TF-3, Twierdza 14 – Infidels, TURYŚCI, PCHORTEAM oraz SDB AWL.
Jako organizatorzy dziękujemy wszystkim graczom za udział i zaangażowanie.
Dziękujemy również Nadleśnictwo Wieluń, Lasy Państwowe oraz mieszkańcom sołectwa Bobrowniki i Kapituła. Specjalne podziękowania dla mieszkańców m. Młynki, Draby i Lisowice za udostępnienie swych nieruchomości oraz dla OSP Bobrowniki za udostępnienie obiektu.
Podziękowania dla INFIDELS za wsparcie logistyczne.
Teren gry