AEGIS SpecOps jest grą niesymetryczną, w której występują 3 strony konfliktu:
– siły regularne – wyposażone w samochody i stałe bazy (off-game) oraz bazy terenowe (in-game). Ich głównym celem jest ochrona własnych obiektów i eliminacja oddziałów SpecOps.
– partyzanci – niewielkie liczebnie lokalne siły samoobrony zwalczające regularne wojsko, wyposażone w samochód i stałą bazą (po stronie partyzantów nie ma już miejsc)
– SpecOps – oddziały sił specjalnych, których celem jest przetrwanie we wrogim środowisku i realizacja serii zadań, brak jakiejkolwiek bazy, konieczność przetrwania w terenie przez cały czas trwania imprezy – oddziały SpecOps są wzajemnie „wrogie” wobec siebie (min. 4 max. 8 osób). Oddziały SpecOps posiadają lokalizatory GPS, które umożliwiają ich namierzanie przez siły regularne, ponadto dla SpecOps KIA oznacza koniec gry
Teren gry liczy około 80 km2 w związku z czym gra ma znacznie częściej charakter prowadzenia działań poszukiwawczych lub unikania przeciwnika niż prowadzenia działań „bojowych”.